Wednesday 3 July 2013

Christmas in July 2013 - day 3 / Jour 3 - Christmas year-round prep list

For Christmas I have a year-round prep list. I’m not saying I do all this, but when I have some down-time I look at my list and what I accomplish is done, which is better than nothing and getting overwhelmed by the Christmas preps.
  • Work on cards for a cards gift basket
  • Make sample Christmas cards
  • Add recipes in family holiday favorites
  • Inventory Christmas CD’s
  • Make a Christmas compilation for friends
  • Update notebook / gift inventory
  • Make holiday gift tags using old Christmas cards
  • Elfcapades to prepare (mischief and gifts)
  • Make list of crafts for the upcoming year and supplies needed for that list.
  • Make my own Christmas stockings
  • DECLUTTER!
Lots of things can be added on here and some of these things come back on my Rudy day list.

Pour les Fêtes, j’ai une liste de choses qui peuvent être faites durant l’année. Je ne dis pas que je fais tout ceci, mais quand j’ai du temps j’en fais un peu. Ce qui est fait est fait et je n’aurais pas à le faire pendant la période des fêtes et ça m’aidera à me sentir moins débordée.
  • Faire des cartes de Noël qu’on peut mettre dans un panier de cartes de Noël. Le temps venu il n’y aura qu’à les adresser et les envoyer.
  • Essayer différents modèles de cartes de Noël.
  • Ajouter des recettes au livre de recette familiale
  • Inventaire des CD de Noël
  • Faire une compilation de musique de Noël pour les amis
  • Mettre à jour le cartable de Noël ainsi que la liste des cadeaux déjà achetés dans le garde-robes
  • Préparer les cadeaux et les mauvais coups des lutins
  • Préparer une liste de choses que j’aimerais fabriquer pour Noël ainsi qu’une liste des matériaux requis pour faire ces choses.
  • Faires mes propres bas de Noël (un jour!!)
  • DÉSENCOMBRER!! LES CHOSES DANS LA MAISON.
Plusieurs autres choses pourraient être ajoutées à cette listes and quelques unes de ces choses reviennent sur ma liste des Jours de Rudolph.

2 comments:

  1. I need to make a list like this - got a four day weekend coming up so that sounds like a perfect time.

    ReplyDelete
  2. What a great idea! I have a list of Christmas ornaments to work on all year round, but not a complete list like yours. Need to do this and put it in my Christmas Notebook.

    ReplyDelete